Portfolioa
Hiztegiaren arabera, didaktika irakasteko artea da. Hori dela eta, pedagogiaren diziplina bat da, hezkuntza zientzietan izena emana duena, eta ikaskuntza-irakaskuntza prozesuan ikasten eta esku-hartzeaz arduratzen da, bertan sartuta dauden metodoak, teknikak eta tresnak optimizatzeko.
Didaktika denaren esanahia eskuratzeko prozesua luze eta garestia izan da, ordu eta ordu jarraituak izan dira, karrera profesionalari ahalik eta modu ordenatuenean eta egonkorrenean aurre egiteko irizpide nahikoa lortzeko. Hori guztia, bere garaian, bere garaiaren aurka borrokatu edo desafiatu duten pentsalari batzuen ikerketa eta irakurketarena da, berhitzen eta pentsamendu arrazionalenen bidez.
Gaur egun, hezkuntza bera bezala ikusten duguna eboluzio-tumulua da, eta bilakaera hori aldatu egin da bizitako garaian. Hala ere, bizitza eta hezkuntza bezalako bizitza, eta bizitzaren esparru guztiak, mugarik gabeko eboluzio-prozesu guztiak dira, hau da, dena eboluzionatu behar da, eta ez da atzean geratu, hil edo zentzua eta sinesgarritasuna galdu egiten delako.

Hezkuntzaren arloan teorikoa den Illichen denborak gizartea eta hezkuntza hobetzea izan zuen helburu. Hitz horiek gizartea bera eta aurrerapen teknologikoak izan dira irabazi-mota bat, eta, beraz, ez dira egia, egia handiz, eta nahiz eta gizateriak berak ere.
Erreminten kritiken liburuan, Illichen teoriak bereziki nabarmentzen dira, baliozko gisa kontuan hartu beharko litzatekeena eta ez. Hau da, ikerketa eta gauza berriak eta funtsezkoena ez da egoera egonkorra lortzea lortzen duen puntu teologikoa, baizik eta bere burua fisikoki, psikikoa eta materialki berritzea.
Horri guztiari beste idealista eta pentsalari batzuk gehitzen zaizkio, aldatu beharko litzatekeena azpimarratzen dutenak. Gaizki dagoena kritikatu behar da eta ondo dagoena gorde behar da, izan ere, bilakaera zuzena izan dut. Hala ere, performanceak azken aldian garatu eta hedatu den mugimendua dira. Eremu honetan, guk Esther Ferrer aztertuko dugu, performance bat sortzeko abiapuntu gisa.
Performance baten gakoa transmititu nahi den horretan dago, eta ez nola, hau da, lotsa kendu ondoren, nolabaiteko esanahia duten ekintza multzo bat da, eta, oro har, esanahi handia osatzen dute. Guretzat klasetzat eta talde txikitzat esperientzia handia izan zen gizarte eraikuntzei eta oro har harreman mekanikoei buruzko kritika eraikitzailea egiteko. Dudarik gabe, termino kritikoena "normala" izan zen.
Egia esan, "Normala" kontzeptua ere kritikatu egin zuten Sunaura Taylor eta Judith Butlerren bideoan. Bideoan, normalizazioa, egungo gizartean kontzeptu baztertzailea bezala, kritikatzen da. Gizakiaren normaltasuna bipedo eta bi besoak inolako gaixotasunik gabe, faktore baztertzailea da era guztietako pertsonen artean.
Zalantzarik gabe, hainbat faktorek ematen dituzte ditugun harremanak, baina egia da beste modu batean dela "normala" ez dena, gizarte kanonek ezartzen dutenaren barruan.
Gaia aldatuz, interesgarria da joera ideologikoak hezkuntzaren inguruan sortzen diren era. Hezkuntza-sistema berritzaileak horren froga dira. Horrekin, zalantzarik gabe, hezkuntza sistema tradizionaletik urrun daudenei buruz ari naiz, hau da Summerhill, Montessori, Waldorf, Amara berri eta abar.
Hezkuntza-sistema horien oinarria ez dago ikasleen alienazioan, ez eta gainegituretan zehar edozertarako prest dauden langileen sorkuntzan ere. Sistema horietan, ikasleek beren interesa eta jokoetan oinarritutako metodologiak ikasten dituzten metodoak naturalagoak dira; izan ere, haurrek haurtzaroan jolasteko aukerarik gabe jolasten ari dira.
Era berean, beste era batera, irakaskuntza-metodologia berritzaileenak eta gako horiek ebaluatzeko modua ikusi genituen. Blogean ikus daiteke nola ebaluatu daitekeen modu egokian eta lan horretarako beste oinarri batzuk; baina, horretarako, 20 eta 30 ikasleren artean lan egiteko orduan, ezinbestekoa izango da 20 eta 30 ikasleren artean lan egiteko. Argi dago: arazoetan oinarritutako metodologia, ebaluazio metodologia eta ikaskuntza kooperatiboa.
Beraz, didaktikak benetan zer adierazten zuen ulertu dugu. Didaktika ez da soilik irakasteko artea, pentsamendu kritikoaren printzipio aktiboetan oinarritzen da, nobedade pedagogikoetan, bete beharreko curriculum berrian, ezarritako curriculumaren gaitasun horiek lortzeko erabiltzen diren metodologietan eta prozesu horrekin amaitzeko erabilitako ebaluazio-motan. Beraz, eta guzti honen ondoren, zentzu osoa hartzen du hiztegiaren erantzunak, zer da didaktika?
Comentarios
Publicar un comentario